Islam, Agama Fitrah

"Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada Agama (Allah); (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui,"
QS.Ar-Rum (30) : 30

"Then set your face upright for religion in the right state.the nature made by Allah in which He has made men; there is no altering of Allah's creation; that is the right religion, but most people do not know"
QS.Ar-Rum (30) : 30

Kalam Allah


Sunnah Rasul


Doa Buat Mereka.  

Posted by: Ummi Ida in ,

Salam~
Hari ini mendapat khabar yang tak berapa menggembirakan. Beberapa orang sahabat sedang di uji Allah dengan kesakitan.
Saat mendapat berita tentang Ustazah Marhamah ( Kak Mar), Akh Dr Hafidzi, dan terkini Dr lo'lo', hanya doa-doa dan munajat yang mampu dipanjatkan kepada Allah, Tuhan Pengatur sekelian alam, Pemilik dan Raja di langit dan di bumi..

Ya Allah ,Ya Rahman Ya Rahim, Engkau Maha Melihat, Engkau yang Maha Mendengar..dengarkan doa-doa kami Ya Allah, Lenyapkanlah kepayahan dan kesakitan daripada sahabat-sahabat kami, duhai Tuhan sekelian manusia! Di tanganMulah penyembuhan itu, tiada yang dapat melenyapkan penyakit itu melainkan Engkaulah jua Ya Allah.!


Semoga Kak Mar tabah dan bersabar menempuh ujian ini.. begitu juga utk akhi Nahar, anak-anak dan seluruh ahli keluarga.

Utk Akh Dr Hafidzi ~ be strong akhi! Tidak mungkin dapat dilupakan bagaimana akh Dr Hafidzi suatu ketika dulu pernah membantu kami mengisi slot ceramah diPenjara Wanita Kajang yang datang dengan kaki yang berbalut, jalan bertongkat. I just cannot remember that again...sedih.. tapi itu lah contoh semangat dan kegigihan Dr Hafidzi..

Doa-doa kami akan terus mengiringi struggle kalian yang sedang diuji..

This entry was posted on Friday, August 07, 2009 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment