Islam, Agama Fitrah

"Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada Agama (Allah); (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui,"
QS.Ar-Rum (30) : 30

"Then set your face upright for religion in the right state.the nature made by Allah in which He has made men; there is no altering of Allah's creation; that is the right religion, but most people do not know"
QS.Ar-Rum (30) : 30

Kalam Allah


Sunnah Rasul


Syawal berlalu, pengalaman beribu  

Posted by: Ummi Ida

Lama tak sempat menjenguk blog..
Sepanjang Syawal tahun ini, macam-macam berlaku..Kami sekeluarga berhari raya di Sg Koyan 3, Raub. Tapi raya tahun ni cukup cukup berbeza.. Rayakah kami?..

1 Syawal (20 Sept)ayahanda tercinta Tuan Hj Maludin diserang stroke tiba-tiba. Malam tu jugak berkejar ke Hospitl Kuala Lipis untuk rawatan. Ditahan di wad kat hospital tu 2 hari. Memandangkan masih cuti raya, doktor dan kemudahan rawatan kecemasan di situ amat kurang. Kami adik-beradik sepakat membawa ayahanda ke Kuala Lumpur untuk rawatan lebih intensif..
PUSRAWI menjadi pilihan..

Apak terbaring di katil ..
Ya Allah, sembuhkan apak yang telah banyak berjasa membesarkanku selama ini..

Alhamdulillah, 5 hari di PUSRAWI, apak dibenarkan pulang.

Kami bawa dia jalan-jalan di Taman Metropolitan Kepong sebagai satu cara fisioterapi..di temani cucu-cucu (anak-anakku) yang masih bercuti.
Masa utk berbakti , birru walidain.. berbuat baiklah kepada kedua orang tuamu..

Terimakasih kepada semua abang-abangku, adikku, saudara mara jauh dan dekat, sahabat handai dan semua yang telah mendoakan dan datang berziarah. Jasa kalian tidak mungkin akan dilupakan..

This entry was posted on Monday, October 19, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment