Islam, Agama Fitrah

"Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada Agama (Allah); (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui,"
QS.Ar-Rum (30) : 30

"Then set your face upright for religion in the right state.the nature made by Allah in which He has made men; there is no altering of Allah's creation; that is the right religion, but most people do not know"
QS.Ar-Rum (30) : 30

Kalam Allah


Sunnah Rasul


KBM TPM College cipta sejarah  

Posted by: Ummi Ida in

KBM Technology Park Malaysia College ::..


Terciptalah SEJARAH.. KBM di bulan Ramadhan
Bagi saya ( Ummi Ida..gelaran dalam team KBM KL) lagilah bersejarah.... sebab kali pertama KBM bersama pelajar IPT..

Memang best.. puas.. tak terkira..

Inilah laporan penuh..

Alhamdulillah, pada tarikh 5 & 6 september 2009 yang lalu, kami telah diberi peluang untuk berkongsi ilmu bersama dengan pelajar-pelajar Technology Park Malaysia College ( TPM Coleege ).Seramai 40 orang pelajar telah menjadi peserta pada kali ini, 22 orang perempuan & 18 orang lelaki. Inilah satu-satunya KBM yang diadakan pada bulan ramadhan, alhamdulillah segalanya berjalan lancar.

KBM kali ini dikendalikan oleh abang bai & ummi Ida serta tema KBM KL yang terdiri daripada pak long, pakkay, pak ngah, kak yong, kak muss, abg wan dan beberapa orang lagi fasilitator.


Lanjutan dari program KBM ini, pihak KBM Excellence telah menjemput peserta-peserta yang berminat utk menjadi Fasilitator utk program KBM di SM Teknik Port Dickson pada 10 & 11 Oktober ini nanti. Menurut penasihat program, Ust Iswadi, inilah peluang untuk anak-anak muridnya berbakti kepada masyarakat.

pihak KBM mengucapkan jutaan terima kasih kepada TPM College kerana memberi kepercayaan kepada Kami untuk berkongsi ilmu & pengalaman yang ada. Semoga terus menyerlah jauh dari yang biasa....

This entry was posted on Thursday, September 10, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment