Islam, Agama Fitrah

"Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada Agama (Allah); (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui,"
QS.Ar-Rum (30) : 30

"Then set your face upright for religion in the right state.the nature made by Allah in which He has made men; there is no altering of Allah's creation; that is the right religion, but most people do not know"
QS.Ar-Rum (30) : 30

Kalam Allah


Sunnah Rasul


KESEMPATAN YANG TERBATAS  

Posted by: Ummi Ida




ISLAM ADALAH CARA HIDUP yang menjanjikan keselamatan hidup dunia akhirat. Benar sekali.

Muttakhir ini, mendengar berita kematian mengejut di sana sini, seperti pemergian ustaz Zaki Mokhtar ( sahabat dalam IKRAM) di usia 43 tahun, kematian Ustazah Bonda Yoyoh Yusroh seorang aktivis da'wah yang hebat, ahli politik wanita Indonesia, ibu kpd 13 orang anak, seorang 'abidah di malam hari sangat menginsafkan saya. Sesunggguhnya hidup ini hanya satu kesempatan yang terbatas.. Apakah kita sudah mengambilnya sebaik mungkin?


HIDUP KITA CUMA DI DALAM 3 HARI:
Semalam ~ Sudah menjadi sejarah. Hari Ini ~ Apa yang sedang kita lakukan. Esok ~ Hari yang belum pasti. Hisablah hari pertama semoga hari yang kedua kita lebih baik kerana mungkin ajal kita pada hari yang kedua.

HIDUP CUMA DALAM 2 NAFAS:
Nafas Naik. Nafas Turun. Hargailah Nafas yang naik kerana udara yang disedut adalah pemberian ALlah secara percuma dan carilah keredhaan~Nya dalam menggunakannya. Bertaubatlah dalam Nafas yang kedua kerana mungkin itu nafas yang terakhir keluar dari tubuh bersama nyawa dan roh untuk meninggalkan dunia yang fana ini.

HIDUP CUMA ADA 2 PILIHAN :
Hidup dalam keredhaan ALlah. Hidup dalam kemurkaan ALLAH.

HIDUP YANG ABADI CUMA ADA 2 TEMPAT :
Kekal di dalam neraka. Kekal di dalam syurga.

Semoga setiap yang berlaku menjadi peringatan.

Rabbana aatina fid dunya hasanah, wafil aakhirati hasanah waqina 'azabbannar..


This entry was posted on Thursday, June 16, 2011 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment