Islam, Agama Fitrah

"Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada Agama (Allah); (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui,"
QS.Ar-Rum (30) : 30

"Then set your face upright for religion in the right state.the nature made by Allah in which He has made men; there is no altering of Allah's creation; that is the right religion, but most people do not know"
QS.Ar-Rum (30) : 30

Kalam Allah


Sunnah Rasul


Tempatmu di syurga Firdausi  

Posted by: Ummi Ida in

Kes buang bayi semakin menjadi-jadi..Mana perginya nilai kemanusiaan, keprihatinan dan kasih sayang?? Apakah manusia sudah jatuh maruahnya ke taraf bina***g?.. sedangkan binatang pun sayangkan anaknya!


Inilah keadaan mayat bayi perempuan ketika ditemui yang masih bertali pusat. Penuh dihurungi semut. Ditemui di atas lantai di tepi pintu pagar Masjid Jamek Kampung Permatang Duyong, Melaka beberapa hari lalu.

Dosa itu milik 'ibu dan bapanya' tetapi kenapa mesti bayi ini yang menjadi mangsanya?

Naluri keibuanku tersentuh. Sedih, sedih, sedih.
Pada masa yang sama, terasa semakin berat amanah yang terpikul untuk menyusun langkah untuk mendidik, membenteras, membimbing dan memulihkan..
Itu tugas kita semua sesungguhnya.

"Wahai si comel yang tidak berdosa, walaupun tempatmu di dunia ini hanyalah di tepi pagar masjid, namun di akhirat nanti tempatmu pasti di syurga firdausi.

Ketika itu 'ibu dan bapamu' tidak boleh ‘cemburu’ , kalau hanya boleh melihat kelibatmu …DARI CELAH PINTU NERAKA!"

YA ALLAH..Ampuni kami semua yang sering lalai dan leka.